להתחיל עסק | פרק ראשון – מבוא

אם חשבתם לפתוח עסק, ולא משנה איזה סיבות הביאו אתכם לכך, כדאי לכם קודם כל להעריך את היתרונות והחסרונות של הרעיון שלכם. בשביל לעזור לכם להבין יצרנו עבורכם סדרת מאמרים מקיפה בת 13 פרקים במטרה להציע כלים פרקטיים תוך כיסוי רוב הנושאים המשמעותיים לעסקים חדשים ולכאלה שהוקמו לאחרונה, וכך לספק מידע על מנת שהעסק שלכם יזכה להתחלה הטובה היותר. נדבר על הנושאים הקשורים לפתיחת עסק –  תכנון מראש, למידת השוק, קידום מכירות ויצירת ערך, תמחור, מכירות, גביה תזרים ורווח, שליטה על העסק, ניהול זמן, ניהול ספרים, מסים, ביטוחים ומימון. כל אלו (ועוד) יש לקחת בחשבון ולהתמודד מולם ברגע שתחליטו לקחת את החלום שלכם לשלב הבא. נציין טעויות נפוצות ומלכודות אפשריות לאורך הדרך ואיך להיזהר מהן. נעלה שאלות כגון, כמה לגבות עבור הזמן שלכם? אם יש לכם מוצר/ים למכור? האם חקר השוק שביצעתם נתן לכם את המידע שאתם צריכים בכדי לקדם את העסק שלכם בדרך האפקטיבית ביותר? מה תעשו אם התחזיות שלכם יראו שלא יהיה לכם מספיק רווח כדי לשרוד? ועוד שאלות חשובות.

 

הקדמה

אנשים עם שאיפות לנהל עסק משלהם, בדרך כלל מלאי התלהבות לגבי הרעיונות והתוכניות שלהם, ולעיתים קרובות הם מוכנים להתמודד מול כל מכשול העומד בדרך לעבר המטרה שהציבו לעצמם וגם הראשונים לזהות שהם זקוקים לעזרה בכל הקשור להקמת והרצת העסק שלהם.

בשביל להיות בעלי עסק יש צורך תמידי להיות המנוע בעסק, בעוד שעובדים שכירים תמיד יכולים לעבור לעבוד אצל מעסיקים אחרים או לחתום אבטלה, אצל בעלי העסק העניין הוא שונה לגמרי והם נדרשים מעבר להשקעה הכספית, הפיזית והמנטלית שהשקיעו גם להיות בעלי החזון וההשראה, אלה רואים בדמיונם את הרעיון ומשתוקקים לגרום לזה לקרות. מסיבה זו חשוב לדעת ולהפנים, כי גם אם יהיו לכם עובדים מסורים ואחראים, אף אחד מהם כנראה לא יהיה ולא יחוש כמוכם הזדהות עם העסק עד כדי כך שהעסק הוא חלק בלתי נפרד ממנו. רק אתם אחראים על הצלחת העסק ולכן חשוב שהעובדים יראו וירגישו כמה אתם דוחפים כל הזמן לכיוון ההצלחה, באמצעות הקרבה, דוגמא אישית ותחושת שליחות המגיעה מראש הפירמידה.

העסק אותו בחרתם להקים יביא עמו את ההזדמנויות והאתגרים הייחודיים לו. אינסטלטור העובד לבד עם הטלפון הסלולרי שלו, המציע שירותי חירום 24 שעות ביממה, יתמודד בוודאי מול סדרת אתגרים שונה מחברה בע"מ המתכננת לפתוח חנות למזון בריאות במיקום מרכזי ועם צוות עובדים אמין. כל חלק בסדרת מאמרים זו מתמקדת בדרך הטובה ביותר להפיק את המיטב מההזדמנויות שלכם כך שתוכלו להתחיל את העסק בצורה חלקה ולהמשיך לנהל אותו בהצלחה.

 

בסיס מידע

קבלת מידע רב טרם פתיחת העסק הינה נחוצה והכרחית. יש ללמוד את הענף ולהתייעץ עם אנשי מקצוע, היכולים לתת עזרה מקצועית, אף כי מידע ועזרה מסוג זה יכולים לעשות לכם את ההבדל בין כישלון להצלחה, אין בכך ערובה להצלחת העסק שלכם. אחוז גדול של אנשים בעסקים שנכשלים, עושים זאת בגלל שלמרות שהם מבינים את התפקיד המהותי אותו הם ימלאו בעסק שלהם, כי הם ככל הנראה עשו את אותו סוג של עבודה, אבל עבור אדם אחר, הם לא רכשו את הטווח הרחב של המיומנויות הנדרשות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם בהצלחה, כמו שיווק, תכנון, מימון, תמחור והתמודדות עם צוות עובדים ולקוחות.

ההרגשה הרווחת שלא משנה כמה תלמדו נושא מסוים מתוך העסק, ושתמיד קיים חשש שיש משהו שלא לקחתם בחשבון, היא כנראה נכונה. עליכם להיות קשובים לא רק לאנשי המקצוע והעובדים אלא גם לעסק עצמו בכך שתרגישו את "הדופק" של העסק ותהיו ערים מתי יש צורך לשינוי נקודתי ומתי יש צורך לשינוי מהותי ותפיסתי.

 

צורת ההתאגדות

ישנם מספר אפשרויות התאגדות להקמת העסק. ניתן להירשם כפרילנסרים, כעצמאים בעלי צוות עובדים, כחברה בע"מ אשר יכולה להגן באופן משפטי על אלמנטים מסוימים בעסק שלכם, או אפילו עמותה הנתמכת ע"י גופים שונים ותרומות. לכל צורת התאגדות יש השלכות מבחינה משפטית, תזרימית, מיסויית  ואישית. לכן יש צורך להבין לעומק איזה צורת התאגדות מתאימה ביותר לכם בטרם התחלתם את הפעילות.

 

* * *

לסיכום, הפחד מכישלון יכול להיות תרופת המנע הכי טובה שתיקחו מכיוון שהיא יכולה להחזיק אתכם ערניים. אל תפחדו לשאול שאלות. אף אחד לא מצפה ממכם להיות מומחים בכל נושא. ועדיף לשאול לפני שעושים טעויות שאחרי זה יעלו לכם ביוקר. כמות המידע והאחריות המוטלים על בעלי העסקים בתחילת הדרך היא גדולה, ויש צורך לא רק להבין איך אמור להתנהל העסק אלא גם להגיע למסקנות בזמן אמת ולהגיב נכון על ידי ביצוע פעולות מחושבות. לחשוב טוב איזה צורת התאגדות תהיה הכי אופטימלית עבור העסק לפני שאתם מתחילים את הפעילות העסקית, במידה וחסר לכם מידה לצורך החלטתכם אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית ולהתייעץ לגבי מה יכול להיות הכי טוב לעסק שלכם.

בשבוע הבא נפרסם את הפרק השני – תכנון מראש.

 

מאת

בן הרשקוביץ, רו"ח MBT

 

Share:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

פוסטים ומאמרים קשורים

להתחיל עסק | פרק חמישי – תמחור

תכנית תמחור נכונה המתוכננת בקפידה לא רק תבטיח את רווחיות העסק, דבר אשר הינו חיוני להישרדות, אלא גם תעזור לכם למצות את ההזדמנויות העסקיות, במקום שעבוד של שנים בלי באמת להגיע לאף מקום. המחירים שתקבעו יכולים להביא איתם תגמולים גבוהים ביותר, אך הם גם יכולים להביא למפלתכם. תמחור למטרת רווח בכדי לפתח תכנית תמחור לעסק

להתחיל עסק | פרק רביעי – קידום מכירות ויצירת ערך

מציאת כמות מספקת של לקוחות שאיתם אפשר לעבוד היא כמובן חלק חיוני מתהליך פתיחת העסק בצורה הנכונה. חשוב מאוד גם לספק את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים על מנת להבטיח חזרה של לקוחות. חיפוש אחר לקוחות חדשים בכל פעם שנגמרת העבודה יקשה עליכם לבנות את העסק ולנהל אותו בצורה יעילה. ישנם מגוון רחב של אפשרויות

להתחיל עסק | פרק שלישי – ללמוד את השוק

אם תדעו מה גורם למישהו לרצות להשתמש דווקא בשירות או במוצר שלכם, יהיה לכם קל יותר להשתמש בכך כדי לבנות בסיס לקוחות חזק ולעמוד בפני הכוחות המשתנים של השוק. זה יאפשר לכם לנצל הזדמנויות ולהיות בעמדה חזקה, כך שבמקרה בו תצטרכו לשנות את השירות שאתם מציעים, את הטובין שאתה מספקים, את המחירים שאתם גובים, או

להתחיל עסק | פרק שני – תכנון מראש

הכנה ותחזוקה שוטפת של תכנית המפרטת כיצד העסק שלכם יפעל הם צעדים כדאיים ביותר לטובת הצלחת העסק. לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים, אם התוכנית העסקית שלכם עדיין שוכנת אצלכם בראש, או שכבר התחלתם להעביר אותה לכתב. אפילו לא מדובר רק בתשובה לשאלת מיליון הדולר של "האם העסק שלכם הולך להיות ריווחי או לא", אלא

להתחיל עסק | פרק ראשון – מבוא

אם חשבתם לפתוח עסק, ולא משנה איזה סיבות הביאו אתכם לכך, כדאי לכם קודם כל להעריך את היתרונות והחסרונות של הרעיון שלכם. בשביל לעזור לכם להבין יצרנו עבורכם סדרת מאמרים מקיפה בת 13 פרקים במטרה להציע כלים פרקטיים תוך כיסוי רוב הנושאים המשמעותיים לעסקים חדשים ולכאלה שהוקמו לאחרונה, וכך לספק מידע על מנת שהעסק שלכם

גלילה למעלה Call Now Buttonצלצלו אלינו דילוג לתוכן