להתחיל עסק | פרק רביעי – קידום מכירות ויצירת ערך

מציאת כמות מספקת של לקוחות שאיתם אפשר לעבוד היא כמובן חלק חיוני מתהליך פתיחת העסק בצורה הנכונה. חשוב מאוד גם לספק את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים על מנת להבטיח חזרה של לקוחות. חיפוש אחר לקוחות חדשים בכל פעם שנגמרת העבודה יקשה עליכם לבנות את העסק ולנהל אותו בצורה יעילה. ישנם מגוון רחב של אפשרויות פרסום וקידום מכירות הזמינים עבורכם. בהתאם לגודל ולאופי העסק שלכם, חלקם יהיו מתאימים יותר מאחרים. עם זאת, המטרה הכוללת שלכם היא לייצר עסק רווחי וכל פרסום וקידום מכירות טוב יעזרו לכם לקדם זאת בצורה ישירה או עקיפה.

יצירת הרושם הנכון

המלצות מלקוחות מרוצים לא יעלה לכם דבר ויכול להגדיל באופן משמעותי את נפח העסק. מידע שעובר מפה לאוזן ומוניטין של עסק יכולים להיות כמה מהדרכים המשתלמות ביותר מבחינה כלכלית לעסק שלכם. לא משנה איזה עסק אתם מנהלים, תמיד תמכרו את עצמכם ותדאגו שיהיו לכם כרטיסי ביקור וניירות מכתבים לתמוך בפעילות שלכם. רושם ראשוני נחשב מאוד.

משיכת לקוחות חדשים

מחקר השוק שתבצעו יעיד על איזה סוג של לקוחות הולכים להיות לכם. זה יעזור לכם להחליט איזו פעילות של קידום מכירות קרוב לוודאי שתמשוך את תשומת הלב שלהם. בתור התחלה, התקציב שלכם כנראה יהיה מוגבל, אז כל שקל שתוציאו, כדאי שישתלם עבורכם. תנסו, אם אתם יכולים, למדוד את ההצלחה של מה שאתם עושים. תמיד תשאלו את הלקוחות איך הם שמעו עליכם, על מנת שתדעו מה עובד ומה לא, ותשמרו תיעוד של הממצאים.

אלו כמה מהשיטות הזמינות עבורכם:

פרסום באינטרנט – נחשב כיום הדרך הנפוצה ביותר על מנת להגיע ללקוחות חדשים פוטנציאלים ואיכותיים. צריך תמיד לזכור שמצד אחד, באינטרנט ישנן עשרות אפשרויות טובות לפרסום, אך מצד שני, יש גם הרבה מאד מפרסמים, ויש צורך לבלוט ביניהם ולקדם את עצמכם. כיום, הפרסום העיקרי לעסק הוא דרך מנוע חיפוש Google. חיפוש בגוגל יכוון את המתעניינים אל האתר הרשמי של העסק שלכם שמרכז במקום אחד את כל פעילות העסק ומגיש אותם ללקוח בצורה נוחה וברורה.

מדריכי עסקים או אפליקציות בעלי מקצוע– כגון 'דפי זהב', "המקצוענים" הפרסום במדריכים אלו הינו אידיאלי עבור מגוון רחב של עסקים, במיוחד אצל אנשי המקצוע כגון, נגרים, חשמלאים או אינסטלטורים וכו'.

מגזינים מסחריים וקהילתיים –אלו אשר מושכים את קהל הקוראים המקצועי יכולים להיות מאוד אפקטיביים בכך שהקהל מוגדר בצורה ברורה.

עיתונים מקומיים – הינם מקום טוב בדר"כ לפרסם בעיקר עבור עסקים הפועלים באזור מסוים. כדאי גם לשקול לקבל סיקור מערכת. האם יש משהו בעסק שלך שיעורר עניין חדשותי?

דיוור ישיר – זהו מונח שמשתמשים בו לתאר פרסום הממוען באופן אישי, המגיע בדואר. אף על פי שזוהי שיטה גמישה באמצעותה אתם יכולים למדוד את התגובה שאתם מקבלים, לאורך תקופה, לצבור מידע על קהל היעד שלכם (אשר יכול להיות משתלם כלכלית), שיעורי התגובה הם לעיתים רחוקות מעל 2%. ניתן להשיג רשימות ייעודיות של קבוצות נבחרות או של סוגי קהלים לדיוור אצל סוכנויות המתמחות בכך.

עלונים וברושורים – אפקטיביים לתמיכה בפעילות קידום מכירות, נותנים לך את ההזדמנות להגיד הרבה על השירות או המוצר שלך ובד"כ מספקים שיטה משתלמת כלכלית להעברת המסר, והם שימושיים אם רוצים לתאר יותר ממה שמודעת פרסום מאפשרת. ניתן להשתמש בהם למגוון מטרות ובמספר דרכים – הפצה ישירה דרך תיבות הדואר, דיוור לקבוצה ספציפית של אנשים, לחלק אותם ללקוחות פוטנציאליים בישיבות מכירות, ירידים ותערוכות או שיבוץ בפרסומים אחרים. וניתן לכלול איורים טכניים, תכנונים, תמונות או המחשות.

ירידים ותערוכות – יכולים לתת את ההזדמנות לפנות באופן אישי לקבוצת אנשים המתעניינים בכם. בנוסף זאת גם הזדמנות טובה לבדוק את המתחרים. יש לשקול את העלויות של ההשתתפות באירועים אלה, לא רק כאשר אתם לוקחים ביתן, אלא גם כמה יעלה לעסק שלכם להיות שם. מה שאתם יכולים להרוויח מהנוכחות שלכם שם חייבת להיות מאוזנת מול כל הפסד שיכול להתרחש בגלל אובדן ימי העבודה האלה. אם יש לכם צוות עובדים, כמה מהם צריכים להגיע, ואיזו השפעה תהיה לפעילות המסחרית שלכם שבשגרה.

יחסי ציבור – אתם יכולים להסתכל על פרסומים שהלקוחות שלכם קוראים ולבדוק מי מהם ירצה לכלול כתבה עליכם או על העסק שלכם. היתרון העיקרי בסוג זה של פרסום הוא שהוא בחינם. עם זאת, יחסי ציבור זה דבר טוב לבניית תדמית יותר מאשר יצירת הזדמנויות למכירות.

 

* * *

 

לסיכום, הסוג הטוב ביותר של פרסום הוא המלצה של לקוח מרוצה. בחרו את הלקוחות שלכם, תחשבו טוב לגבי הדרך בה אתם מציגים להם את עצמכם בכל דבר שאתם עושים – היו מקצועיים. תבחרו בפעילות הנכונה ביותר לקידום העסק שלכם אך אל תצפו לניסים בן לילה. תעדו את מה שעובד ולמה, ומה פחות אפקטיבי בכדי להוריד את הסיכון במאמץ מבוזבז. ברגע שהצלחתם להשיג לקוח חדש, תדאגו תמיד לשמור עליו מרוצה וכך תבטיח לקוח חוזר לעסק שלכם.

 

בשבוע הבא נפרסם את החלק החמישי במדריך – תמחור.

 

מאת

בן הרשקוביץ, רו"ח  MBA MBT

א.א. הרשקוביץ ושות' רואי חשבון

Share:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

פוסטים ומאמרים קשורים

להתחיל עסק | פרק חמישי – תמחור

תכנית תמחור נכונה המתוכננת בקפידה לא רק תבטיח את רווחיות העסק, דבר אשר הינו חיוני להישרדות, אלא גם תעזור לכם למצות את ההזדמנויות העסקיות, במקום שעבוד של שנים בלי באמת להגיע לאף מקום. המחירים שתקבעו יכולים להביא איתם תגמולים גבוהים ביותר, אך הם גם יכולים להביא למפלתכם. תמחור למטרת רווח בכדי לפתח תכנית תמחור לעסק

להתחיל עסק | פרק רביעי – קידום מכירות ויצירת ערך

מציאת כמות מספקת של לקוחות שאיתם אפשר לעבוד היא כמובן חלק חיוני מתהליך פתיחת העסק בצורה הנכונה. חשוב מאוד גם לספק את השירות הטוב ביותר שאתם יכולים על מנת להבטיח חזרה של לקוחות. חיפוש אחר לקוחות חדשים בכל פעם שנגמרת העבודה יקשה עליכם לבנות את העסק ולנהל אותו בצורה יעילה. ישנם מגוון רחב של אפשרויות

להתחיל עסק | פרק שלישי – ללמוד את השוק

אם תדעו מה גורם למישהו לרצות להשתמש דווקא בשירות או במוצר שלכם, יהיה לכם קל יותר להשתמש בכך כדי לבנות בסיס לקוחות חזק ולעמוד בפני הכוחות המשתנים של השוק. זה יאפשר לכם לנצל הזדמנויות ולהיות בעמדה חזקה, כך שבמקרה בו תצטרכו לשנות את השירות שאתם מציעים, את הטובין שאתה מספקים, את המחירים שאתם גובים, או

להתחיל עסק | פרק שני – תכנון מראש

הכנה ותחזוקה שוטפת של תכנית המפרטת כיצד העסק שלכם יפעל הם צעדים כדאיים ביותר לטובת הצלחת העסק. לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים, אם התוכנית העסקית שלכם עדיין שוכנת אצלכם בראש, או שכבר התחלתם להעביר אותה לכתב. אפילו לא מדובר רק בתשובה לשאלת מיליון הדולר של "האם העסק שלכם הולך להיות ריווחי או לא", אלא

להתחיל עסק | פרק ראשון – מבוא

אם חשבתם לפתוח עסק, ולא משנה איזה סיבות הביאו אתכם לכך, כדאי לכם קודם כל להעריך את היתרונות והחסרונות של הרעיון שלכם. בשביל לעזור לכם להבין יצרנו עבורכם סדרת מאמרים מקיפה בת 13 פרקים במטרה להציע כלים פרקטיים תוך כיסוי רוב הנושאים המשמעותיים לעסקים חדשים ולכאלה שהוקמו לאחרונה, וכך לספק מידע על מנת שהעסק שלכם

גלילה למעלה Call Now Buttonצלצלו אלינו דילוג לתוכן